Seniorze, masz cieknący kran lub chcesz wymienić żarówkę? Warszawska Złota Rączka pomoże Ci

Osoby po 75 roku życia, żyjące nieraz samotnie, które nie dysponują dużymi środkami finansowymi, borykają się z wieloma problemami w codziennym życiu. Jednym z nich jest niewątpliwie niemożność wykonywania drobnych napraw we własnym domu. I tu z odsieczą pilotażowy program „Warszawska Złota Rączka”. Poznajcie szczegóły.

Nowy projekt miasta utworzony we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz Fundacją Pomoc Potrzebującym ma wesprzeć seniorów, którzy nie mogą samodzielnie, z różnych przyczyn, wykonać w swoim domu drobnych napraw.

Program skierowany jest do osób w wieku 75+, szczególnie tych mieszkających samotnie, dysponujących niskimi dochodami, a które potrzebują pomocy przy domowych usterkach. Pomoc jest bezpłatna, ale jeśli wartość usługi przekracza 100 złotych, nadwyżkę płaci senior. Sprawdźcie, jakich napraw pomoże dokonać seniorom Warszawska Złota Rączka:

–  wymiana/naprawa kranów w kuchni i łazience,

–  udrażnianie zatkanych odpływów,

– naprawa nieszczelnych rur,

– naprawa spłuczki,

– montaż/wymiana deski sedesowej,

– podłączenie pralki/zmywarki,

– wymiana żarówki,

– naprawa/wymiana gniazdka elektrycznego,

– montaż żyrandola,

– regulacja/uszczelnienie drzwi i okien,

– naprawa klamek/zamków w drzwiach i oknach,

– przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów, półek,

– naprawa listew przypodłogowych,

– inne drobne czynności naprawcze i montażowe, które zostaną zaakceptowane przez Realizatorów.

Zgodnie z regulaminem projektu Złota Rączka nie wykona naprawy, która leży w gestii wspólnoty mieszkaniowej lub administracji. Senior może skorzystać z usługi Złotej Rączki dwa razy w miesiącu.

Zgłoszenie usterek przyjmowane jest:

– Pomoc Potrzebującym – pod numerem telefonu 22 614 13 16 w godzinach od 8 do 16,

– Mazowieckim Oddziałem Okręgowym Polskiego Czerwonego Krzyża – pod numerem telefonu 500 288 007 w godzinach od 8 do 16.

Zgłoszenie powinno zawierać:

– Imię i Nazwisko zgłaszającego,

 – Adres i telefon,

– Wiek

– Usterkę, zapotrzebowanie na usługę

– Imię i Nazwisko osoby realizującej usługę

 – Datę wykonania usługi

–  Koszt wykonanej usługi.

O wykonaniu Usługi decyduje pracownik techniczny po weryfikacji zgłoszenia w miejscu wystąpienia usterki.

Dla bezpieczeństwa seniorów przed wizytą pracownika wykonującego Usługę Senior otrzyma dane (imię, nazwisko), które umożliwią potwierdzenie tożsamości, a pracownik będzie zobowiązany okazać dokument potwierdzający te dane.

Więcej informacji o projekcie znajdziecie tu.

JK

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *