Buspas na Kijowskiej – sieć buspasów w Warszawie stale rośnie

To właśnie tu, na Kijowskiej, od wczoraj kierowcy samochodów osobowych mogą korzystać tylko z lewej strony jezdni. Prawa strona bowiem przeznaczona została dla kierowców autobusów sześciu linii komunikacji miejskiej poruszających się po Pradze-Północ. Czy buspas od Dworca Wschodniego do przystanku autobusowego przed Targową to faktycznie dobry pomysł?

Korek tworzący się na Kijowskiej spowodował, że miasto podjęło decyzję o stworzeniu na Pradze buspasa. Udogodnienie dla autobusów ma usprawnić ruch, który znacznie się zagęścił po otwarciu przedłużenia Kijowskiej na Targówek Fabryczny. Nic jednak nie wskazuje na to, że problem korków zniknie.

Nadal nieczynne dla ruchu jest 100 m jezdni ul. Sokolej (między Targową a ul. Zamoyskiego), ponadto na czas wakacji ruch samochodów wstrzymany jest na Ząbkowskiej ze względu na trwający festiwal Otwarta Ząbkowska. Już teraz Praga „stoi” przed Kijowską, jak będzie dalej?

Urzędnicy zapowiedzieli, że buspas na Kijowskiej nie wyczerpuje zapotrzebowania na tego typu rozwiązania i w najbliższym czasie planowane jest otwarcie kolejnego, tym razem wzdłuż ul. Raszyńskiej na Ochocie.

Czy buspasy faktycznie rozwiązują problem zakorkowanych ulic? Zapraszamy do dyskusji.

JK

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *