„Osiedla Warszawy” – przedstawiciele Kukiz’15 walczą o logikę w zabudowie FSO

W ubiegłym tygodniu odbyły się konsultacje społeczne dotyczące zabudowy terenów FSO w ramach trwającego projektu „Osiedla Warszawy”. W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele ugrupowania Kukiz’15, którzy zwrócili uwagę urzędników na bardzo istotne problemy, wynikające z braku logicznego planu na infrastrukturę wokół mających powstać osiedli.

Jakub Dobromilski, Łukasz Jabłoński oraz Piotr Długosz, czyli przedstawiciele Kukiz’15, wzięli 5 kwietnia udział w spotkaniu dotyczącym rozpoczętego projektu „Osiedla Warszawy”. Pomysł zakłada stworzenie na terenie dawnej Fabryki Samochodów Osobowych nowoczesnych osiedli. Założeniem projektu jest współpraca w tworzeniu koncepcji architektonicznej mieszkańców, urbanistów, architektów, urzędników oraz inwestorów, którzy chcieliby zagospodarować Port Żerański. Brzmi doskonale, prawda? W końcu jakoś należało „zaangażować” warszawiaków, by sprzeniewierzenie fabryki tak bardzo nie bolało.

Niestety dla władz, zainteresowani losami FSO wiedzą, że sprzedaż gruntów pofabrykowych przyszła ukraińskiemu inwestorowi AvtoZAZ bardzo szybko. Produkcja samochodów padła, wydawać by się mogło, że nikomu nie zależało na uratowaniu tego polskiego, zapewniającego wielu ludziom pracę, przedsiębiorstwa motoryzacyjnego.

Dziś niestety plany odbudowy FSO odeszły do historii, a Ci, którym zależy na dobru tychże terenów mogą jedynie starać się regulować to, na co zostały one przeznaczone. W pilotażowym projekcie „Osiedla Warszawy” założono nie tylko stworzenie nowoczesnego osiedla, ze wszystkimi udogodnieniami, ale również zaplanowano przebudowę istniejącej infrastruktury. I tak okazuje się, że w planach jest m.in.:

– zwężenie Jagiellońskiej!!!

– budowa jednej szkoły

– przerzucenie ruchu pasażerskiego na Szybką Kolej Miejską (SKM), która, jak wiemy, już teraz na tej trasie jest bardzo przeciążona.

To tylko niektóre rażące pomysły władz, z którymi na szczęście mogą i powinni dyskutować mieszkańcy. Dlatego cieszymy się, że przedstawiciele Kukiz’15 zwrócili uwagę na brak logiki w wybranych aspektach, a ponadto:

– zaproponowali budowę parkingu P+R w okolicy pętli Żerań FSO w celu zmniejszenia potoku samochodów płynących z Białołęki i ul. Toruńskiej

– podkreślili konieczność zwiększenia pojemności składów SKM

– przekonywali, że zwężenie tak istotnej arterii komunikacyjnej, jaką jest Jagiellońska, jest złym pomysłem

– wskazali na konieczność zapewnienia częstszych kursów tramwajów.

Czy urzędnicy uwzględnią w swoich planach postulaty logicznie myślących mieszkańców? Trzymamy za to kciuki.

Fot. Kukiz’15

JK

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *