Tarcza Maria przebiła tunel

Tunel między stacjami metra Targówek i Szwedzka jest już gotowy. Przekopu dokonała tarcza Maria.

„Pierwszy tunel między stacją C17 Targówek a C16 Szwedzka gotowy – tarcza TBM Maria jest już na stacji Szwedzka. Drugi tunel drąży TBM Anna” – poinformowała na Facebooku wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska.

Metro Warszawskie podaje, że gotowy tunel, który wykopany został przez Marię, ma długość 1074 m. Tarcza rozpoczęła pracę pod koniec lipca, drąży ze średnią prędkością ponad 17 metrów na dobę. Z informacji, jakie podaje wiceprezydent stolicy, wynika, że Marię czeka przegląd. Po sprawdzeniu stanu technicznego nastąpi powrót do pracy. Tarcza wystartuje w kierunku Dworca Wileńskiego.

Astaldi – wykonawca odcinka północno-wschodniego II linii metra, który wybrany został w przetargu, zapowiada, że budowa potrwa 38 miesięcy.

Jak podaje Metro Warszawskie, z Dworca Wileńskiego w kierunku wschodnim powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Joanna Karczmarczyk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *